Tip 10: Bereid voor wat je zelf kan doen voor je nieuwe website
4 december 2018
4 december 2018
Een webbouwer kan veel werkzaamheden uit handen nemen voor jou als klant. Dat is natuurlijk heel fijn en de reden waarom je de bouw van een nieuwe website uitbesteedt. Uit ervaring blijkt echter ook dat de meeste tijd en vertraging voor livegang van een site gaat zitten in het testen van je nieuwe website en het toevoegen van content. En laten daar nu net de momenten zitten waar jij als klant vooraf actie op kan ondernemen.
In onze blog, 10 tips ter voorbereiding op je offerteaanvraag, hebben wij de belangrijkste tips opgesomd wanneer je een nieuwe website of weboplossing voor ogen hebt. We behandelen iedere tip afzonderlijk om dieper op de materie in te gaan en jou te voorzien van meer informatie bij elke tip.
Bepaling van de inhoud van je website is een onderwerp waar we eerder over gesproken hebben. Denk aan content over je organisatie, je diensten, producten of contactgegevens. Is het nodig dat je vooraf externe hulp inschakelt zoals een vertaler, fotograaf, fotografen, SEO-specialist of tekstschrijver? Afhankelijk van je wensen en welke expertises je organisatie in huis heeft, is er vooraf al veel wat je zelf kan doen. Wij hebben de acties voor je op een rijtje gezet!
Naast alle tips die we je afgelopen periode hebben gegeven ter voorbereiding op een offerteaanvraag, kan je alvast onderzoek doen naar websites die je aanspreken. Voor een webbouwer is het krijgen van een indruk van jouw wensen belangrijk. Verzamel ook sites die je minder aanspreken en ben helder in het waarom, zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
Denk daarna alvast na over welke pagina’s je terug wilt zien op je website. Zo kan je bijvoorbeeld alvast een globale schets maken van de opbouw van je site.
Content is meer dan alleen het aanleveren van tekst dat op je website pagina's geplaatst mag worden. Het is de informatie en ervaring die gericht zijn op een eindgebruiker ofwel jouw doelgroep. Content kan tot uitdrukking komen in spraak, schrift, video’s, afbeeldingen of andere visuele media.
Dus zorg, naast geschreven teksten, ook dat je het logo van je bedrijf, de kleurcodes van je merk, een aantal afbeeldingen of YouTube filmpjes hebt die in de website moeten komen.
Als de website is ontwikkeld en je ontvangt de inloggegevens, kun je zelf content en menu’s toevoegen. Wil je dat de webbouwer dit doet of ga je dit zelf doen? Uit ervaring blijkt dat hier vaak de meeste tijd en vertraging voor livegang in gaat zitten. Zorg vooraf dus dat helder is wat de webbouwer doet en wat jij zelf gaat toevoegen op je website.
En als laatste is het verstandig nu al na te denken over hoe je de nieuwe website wilt gaan testen. Je kunt dit zelf doen maar de kans is dan aanwezig dat je iets mist. Denk erover na of je een gebruikersgroep wilt formeren die jouw site gaat testen. Denk hierbij aan de eindgebruikers van je website. Dit zullen klanten zijn, maar mogelijk ook medewerkers van je organisatie.
Wij zijn expert in het ontwikkelen van websites en kennen als geen ander het proces van testen en feedback. Wij nemen onze klanten altijd mee in een planning met de daarbij behorende stappen. Ontdek hoe wij jou kunnen begeleiden bij jouw reis naar een nieuwe website met een soepele livegang!
Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.