Tip 7: Bedenk welke optimalisaties je wilt doen voor zoekmachines
16 november 2018
Zoekmachine optimalisatie (SEO)16 november 2018
Zoekmachine optimalisatie (SEO)Wil je meer verkeer naar je website halen met zoekmachine optimalisatie? Erg belangrijk, want via zoekmachines kun je veel potentiële klanten binnenhalen. Als hier geen rekening mee gehouden wordt tijdens de ontwikkeling van je website, is de kans dat je bezoekers misloopt groot.
In onze blog, 10 tips ter voorbereiding op je offerteaanvraag, hebben wij de belangrijkste tips opgesomd wanneer je een nieuwe website of weboplossing voor ogen hebt. We behandelen iedere tip afzonderlijk om dieper op de materie in te gaan en jou te voorzien van meer informatie bij elke tip.
Vorige keer spraken we over de invloed die de keuze van software voor je website heeft. Als je over deze materie vooraf nadenkt, is de kans groter dat de doelstelling van de nieuwe website gehaald gaat worden.
Of jouw website ook goed wordt gevonden, hangt af van de optimalisatie op het gebied van techniek, linkbuilding, content en andere factoren die zorgen voor hogere posities binnen de zoekmachines. Weet jij hoe je zoekmachine optimalisatie aanpakt en wat hiervoor belangrijk is?
Zoekmachine optimalisatie, ook vaak SEO (Search Engine Optimization) genoemd, is een onderdeel van zoekmachinemarketing. Het betreft een geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoger te laten scoren binnen de organische zoekresultaten van een zoekmachine, zoals bijvoorbeeld Google. Zoekmachineoptimalisatie beslaat over het algemeen een viertal gebieden:
De website moet technisch goed zijn opgebouwd zodat de zoekmachines de website goed kan begrijpen. Het fundament van jouw website eigenlijk. Is die niet op orde? Dan is de kans om hoger te scoren in de zoekmachines ook nihil. Hier is waar wij dan ook zien dat het vaak mis gaat. Wij kijken naar het hele pakket! Denk hierbij aan de website-architectuur, broncodes, laadsnelheid, URL structuur, responstijd, mobiel vriendelijkheid, rich snippets en online formulieren. Want al deze factoren zijn van invloed op hoe een zoekmachine jouw website ‘scoort’.
Ook al is de huidige website verouderd, de statistieken kunnen bij de ontwikkeling van een nieuwe website zeer waardevol zijn voor jou en het bureau dat je website maakt.
Vragen, discussies of keuzes tijdens de ontwikkeling kunnen voorzien worden van context en cijfers. Hoe is de verhouding tussen mobiel en tablet? Wat doen mensen eigenlijk nadat ze op de ‘over ons’-pagina zijn geweest? Maken mensen eigenlijk wel gebruik van het zoekveld? Met de wetenschap van de statistieken van je oude website kun je de nieuwe website nog beter maken.
Zorg dat je de teksten en bijbehorende SEO instellingen alvast klaar hebt staan, zodat je deze in een keer kunt toevoegen. Zodra de website live is wordt de website geïndexeerd door Google. Om je website nog sneller vindbaar te maken, kan je een SEA (Search Engine Advertising) campagne aanmaken. Er zijn vele partijen die hierin gespecialiseerd zijn en je kunnen helpen. Wij werken hiervoor samen met een vaste partner.
Kan je hulp gebruiken bij het fundament van je website? Neem dan contact met ons op. Wij beschikken over de technische know how om jouw website optimaal te laten functioneren, zodat je vindbaarheid binnen zoekmachines omhoog schiet.
Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.