Overslaan en naar de inhoud gaan

Analytics: Analysetools voor je website

Hoe scoort uw website? Genereert u leads? Verdient u geld met uw website? Hoe wordt uw website gevonden? Hoe presteert uw online of offline campagne? Op deze vragen kunnen wij u het antwoord geven door analyse van uw web statistieken, ook wel analytics genaamd. Bij de optimalisatie voor zoekmachines van uw website blijft het 'meten is weten' principe overeind. Door middel van de web analytics geven wij u inzicht in uw bezoekers en hun gedrag. Ook voor de interpretatie van de gegevens en de te nemen acties staan wij voor u klaar. De analytics pakketten die wij implementeren en analyses op uitvoeren zijn:

Welk analytics pakket moet ik kiezen?

Ondanks dat Google Analytics het meest wordt ingezet, zijn er nog een aantal alternatieven. De keuze van deze pakketten hangt sterk af van de wensen die er zijn. Zo kan je denken aan de wijze van opslag van de gegevens. Bij (self hosted) Matomo (voorheen Piwik) en Awstats heb je deze gegevens volledig in eigen hand. Bij Google Analytics verdwijnen deze op de grote oncontroleerbare stapel bij Google. Wat als je nu geen cookies wilt achterlaten, maar wel wilt zien wat je bezoekers doen op je site? Maak dan gebruik van een pakket wat de analyse uitvoert op basis van de logs in de webserver, zoals AWstats doet. Mocht u interesse hebben of meer informatie willen over web analytics en wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan contact met ons op!

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!