De recruitmentafdeling van Amarant Groep wilde haar klanten de juiste kandidaten aanbieden en zelf overzicht en controle over het recruitmentproces hebben. Zij had behoefte aan een continue zichtbaarheid van vacatures, campagnes voor specifieke doelgroepen en zoekmachine optimalisatie. Daarom ontwikkelde wij voor Amarant Groep een aparte vacaturesite waarbij we optimaal gebruik hebben gemaakt van de functionaliteiten van Tangram (TIS) die door Amarant al werd ingezet voor vacature publicatie en (online) solliciteren.
Bekijk de website: werkenbijamarantgroep.nl
Eén plek voor het gehele recruitmentproces
Voor Amarant Groep hebben wij een aparte vacaturesite gemaakt in Drupal 8. Deze vacaturesite hebben wij gekoppeld met de recruitmentsoftware van Tangram. Vanuit de software worden alle vacatures direct ingeladen in de website. Aanpassingen en wijzigingen in vacatureteksten in Tangram worden automatisch doorgevoerd op de vacaturesite.
Grip op werkzaamheden door Tangram koppeling
Door de koppeling tussen de vacaturesite en de recruitmentsoftware van Tangram, heeft Amarant grip op zoekmachine optimalisatie (SEO) gekregen en op de presentatie van hun vacatures via sociale media. Amarant kan zelf bepalen wat de indeling in de HTML is (kop gebruik, meta tags e.d.) Wij hebben dit met hen samen vastgesteld en toegepast.
Ook kunnen ze online recruitment campagnes specifieker richten op de juiste doelgroep. Daarnaast kunnen zij optimalisaties laten doorvoeren om de conversie te verbeteren. Denk hierbij aan SEO posities die tegenvallen. Wij kunnen dan aanpassingen doen of bijvoorbeeld cta teksten van knoppen/linkjes aanpassen.
Conversie meting uitgangspunt voor website optimalisatie
Het bijhouden van conversies is erg belangrijk voor het meten van het succes van een website en vormt tevens een goed uitgangspunt voor website optimalisatie. Voor Amarant Groep vinden er daarom conversie metingen plaats in Analytics. Zo worden bezoekers gevolgd vanaf de vacaturesite tot en met de sollicitatie. En kan exact gevolgd worden waar een bezoeker naartoe gaat, nadat hij op een vacature heeft geklikt.
Daarnaast zijn alle vacatureteksten voorzien van de juiste zoektermen om vacatures hoog te laten scoren binnen de zoekresultaten van zoekmachines. Wij hebben dit gerealiseerd in samenwerking met onze online marketing partner Think Online.
Mobile ready website
Om potentiële kandidaten te verleiden tot solliciteren, is een aantrekkelijke website van belang. Daarom hebben wij de vacaturesite in dezelfde stijl doorgevoerd als de corporate site van Amarant Groep Werkt. Daarnaast bleek uit analyses dat veel kandidaten op mobiel vacatures zochten en bekeken. De vacaturesite is dan ook responsive gemaakt voor mobiel.
Procesoptimalisatie na livegang
Ook na de livegang blijven wij betrokken bij de ontwikkeling van een site. Na enkele maanden bleek dat er op mobiel wel veel gekeken werd naar vacatures, maar dat het daadwerkelijk solliciteren via mobiel uitbleef. Om dit proces te optimaliseren hebben we de mogelijkheid aangebracht om via mobiel de vacature naar jezelf te mailen om van daaruit alsnog te solliciteren. Op deze wijze blijft het proces van vacature bekijken tot en met solliciteren bestaan en behoudt Amarant de mogelijkheid tot het meten van de conversies.