Wil jij je website laten maken of laten werken?
26 januari 2021
26 januari 2021
Ga je jouw website zelf maken of laat je 'm maken? Als je ervoor kiest om je website te laten maken, dan heb je nog twee smaken: een partner die jouw briefing uitvoert, of een partner die met je meedenkt over de beste oplossing. Laat jij je website maken of laat je 'm werken?
Vandaag de dag kun je prima zelf een website bouwen. Maar veel systemen beperken je enorm in je keuzes. Bovendien kost zelf bouwen je al snel veel tijd en heb je vaak toch technische en grafische kennis nodig. Het alternatief is je website laten maken. Dat is meestal duurder, maar als je je eigen uren om zou rekenen in geld valt het misschien wel mee. Je keuze hangt ook af van het doel van je website: is het puur je online visitekaartje, of wil je er meer mee bereiken? Hoe meer wensen je hebt, hoe meer het loont om je website uit te besteden.
Je website laten maken is voor ruimere uitleg vatbaar dan je misschien zou denken. Laat je 'm letterlijk maken, dan is het eindresultaat ongetwijfeld altijd een website. Je brieft een internetbureau of freelancer en krijgt wat je vraagt (in het slechtste geval). De vraag is of het uitvoeren van jouw opdracht voldoende bijdraagt aan het halen van jouw doelen. Wat wil je ermee bereiken? Waarop reken je de prestaties af? Wat willen je bezoekers en hoe help je hen het best?
Wij spreken daarom liever niet over 'laten maken', maar over 'laten werken'.
Om je website voor jou te laten werken, gaan we met je terug naar de basis. Want een nieuwe website start met je huidige situatie. Over welke data beschik je, welke processen gebruik je en welke inzichten levert dat op? Jouw doel geeft vervolgens richting aan de rol die je website zou moeten krijgen. Wil je meer omzet halen uit je webshop, maar blijkt dat je de verkeerde bezoekers trekt of het bestelproces eenvoudiger kan? Wil je makkelijker personeel werven in minder tijd? Dan onderzoeken we of het slimmer kan, bijvoorbeeld met een webapplicatie op maat of koppeling met systemen of tools waar je al mee werkt.
Als we jouw ideale vertrekpunt in kaart hebben, dan pas starten we met het ontwikkelen van de weboplossing waar jij je doelen mee bereikt. Ben je online, dan kun je jouw website blijven optimaliseren om je online groei steeds groter te maken. Zo laat je het web voor je werken.
Je website werkt voor je als je er tijd, geld en energie mee bespaart en het oplevert wat je verwacht: van bezoekers tot leads. d-Media helpt je om de juiste slimme keuzes te maken waarmee je het web in dienst stelt van je bedrijf. Benieuwd naar onze aanpak? Plan een vrijblijvende kennismaking in!
Foto door picjumbo.com via Pexels
Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.