Tip 9: Stel een budget vast voor je nieuwe website
29 november 2018
29 november 2018
“Ik wil een nieuwe website. Wat kost dat?” Een wens en een vraag die met grote regelmaat in één ademteug genoemd worden. En na enkele vervolgvragen van onze zijde, blijkt vaak dat het nog helemaal niet helder is wat iemand nu precies wil. De informatie die wij nodig hebben om een nieuwe website te bouwen, ontbreekt bijna in alle gevallen. En laat dat nu net het uitgangspunt zijn om een prijs te kunnen bepalen. Goed dus om vooraf helder te hebben wat je wensen zijn en wat je verwacht van het bureau die jouw website gaat maken.
In onze blog, 10 tips ter voorbereiding op je offerteaanvraag, hebben wij de belangrijkste tips opgesomd wanneer je een nieuwe website of weboplossing voor ogen hebt. We behandelen iedere tip afzonderlijk om dieper op de materie in te gaan en jou te voorzien van meer informatie bij elke tip.
Afhankelijk van alle wensen en eisen die je stelt aan je nieuwe website, zal er een prijsbepaling worden gemaakt. Welk budget heb jij beschikbaar voor jouw nieuwe website? En weet jij of dat wat je wilt ook realistisch is voor dit bedrag?
We hebben jou eerder diverse tips gegeven ter voorbereiding op je offerte aanvraag voor een nieuwe website. Dit is allemaal belangrijke en relevante informatie voor een websitebouwer bij het bepalen van een prijs. Denk hierbij aan het bepalen van het doel van jouw website, maar ook aan wat je wilt dat jouw doelgroep op je website kan doen, of dat je wilt dat er data gemigreerd of gekoppeld wordt en aan welke eisen de software van je website moet voldoen.
Je wilt dat je website en de boodschap die je website uitstraalt aansluiten bij je doelgroep. Kijk hier nog eens goed naar voordat je jouw definitieve budget gaat vaststellen. Gaat het om een redesign van je huidige site of wil je een totaal nieuwe website voor een nieuw te lanceren product of aan te boren markt? In het laatste geval zal je nieuwe bezoekers naar je website willen trekken. Dan adviseren wij om naast een website budget ook geld beschikbaarte maken voor online marketing. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van je website voor zoekmachines, adverteren op sociale media, het verspreiden van brochures en visitekaartjes of plaatsing van een artikel in een regionaal nieuwsblad.
Wil je een basic website met enkel tekst en afbeeldingen, dan hoeft een goede website niet veel geld te kosten. Wees je er echter van bewust dat een besteding van €1.000 een ander resultaat geeft dan een investering van €10.000. Wil je een uitgebreide webshop of een site met veel functionaliteiten, dan zal dit meer geld kosten. Onderzoek vooraf dus goed of dat wat je wilt ook realistisch is voor dit bedrag. Voor een kwalitatieve website waar alle genoemde tips uitgebreid aan bod komen ben je al minimaal €5.000 kwijt.
Omdat een website nooit af is wil je ook vooraf kosten incalculeren voor beheer en support. Denk hierbij aan hosting, security updates, aanpassingen in het Content Management Systeem (zoals Drupal en Wordpress) of het toepassen van nieuwe technieken.
Wil jij een moderne en maatwerk website met de mogelijkheid deze te integreren met jouw backoffice systemen? Neem dan contact met ons op voor een totaaloplossing onder één dak: van advies tot maatwerk koppelingen tot helpdesk. Wij helpen je graag!
Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.