Tip 5: Bedenk of er data gemigreerd of gekoppeld moet worden
5 november 2018
5 november 2018
Heb je een bestaande website en overweeg je om een nieuwe website te laten maken? Bedenk dan vooraf of je hieruit data wilt meenemen en/of een koppeling wilt opzetten die aansluit op je bedrijfsprocessen.
In onze blog, 10 tips ter voorbereiding op je offerteaanvraag, hebben wij de belangrijkste tips opgesomd wanneer je een nieuwe website of weboplossing voor ogen hebt. We behandelen iedere tip afzonderlijk om dieper op de materie in te gaan en jou te voorzien van meer informatie bij elke tip.
Je doelen zijn helder, de doelgroep beschreven en je hebt de functionaliteiten van je website bepaald. Super! Maar uhm… heb je een bestaande website? En wil je data hieruit meenemen? Systemen werken verschillend en in verschillende databases wordt data anders opgeslagen. De data zal dan gemigreerd moeten worden.
Om een goede inschatting van de complexiteit te maken, is het handig om het bureau dat je nieuwe website gaat maken, inzicht te geven in de data die je mee wilt nemen.
Het kan ook zo zijn dat je bijvoorbeeld sales aanvragen via de website direct binnen wilt laten komen in je CRM systeem. Of dat je productbestellingen via de site wilt koppelen aan een backoffice systeem. Dan zal je een koppeling moeten maken tussen het externe systeem en je nieuwe website.
Koppelingen zijn ook complexe onderdelen binnen de ontwikkeling van een website en het is belangrijk inzicht te geven in de soort koppeling die opgezet moet worden en hoe je dit wilt aansluiten op je processen.
Hulp nodig bij data migratie of het leggen van koppelingen tussen de techniek en bedrijfsprocessen? Op zoek naar meer grip op je processen, efficiency én kostenbesparing? Wij adviseren en begeleiden jou graag met deze complexe materie. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Heerst er nog onduidelijkheid over welke data gemigreerd moet worden of is het nog niet duidelijk binnen je organisatie met welk systeem de website gekoppeld moet worden? Geen nood! Neem deze wens mee in je briefing en verplaats de realisatie naar een volgende fase waarin je jouw website gaat uitbreiden.
Volgende keer gaat we uitgebreider in op de verschillende software oplossingen die er voor je website zijn.
Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.