Overslaan en naar de inhoud gaan

Reserveer 15% van je websitebudget voor optimalisatie en onderhoud

22 juli 2021

websitebudget

Iedereen die online vooruit wil weet het. Je bent er nog niet met de eenmalige investering in je nieuwe website of online platform. Je wil dat je website voor je gaat werken. Je wil beter gevonden worden, meer conversie en meer binding met je klanten. Klinkt logisch dat je daar budget voor vrij moet maken, zeker als je hebt berekend wat het je op moet leveren. Toch is dat nog niet voor elke ondernemer vanzelfsprekend. 

Van visitekaartje naar verdienmodel

Voor veel bedrijven was (en is nog steeds) de website het digitale visitekaartje. Maar er heeft een verschuiving plaatsgevonden. Bedrijven beseffen dat een website meer is - en zelfs steeds vaker verandert in een nieuw digitaal verdienmodel. Wil je daar maximaal rendement uit halen, dan kom je niet meer weg met een eenmalige investering. Dan moet je periodiek blijven investeren in onderhoud, optimalisatie en online marketing. 

Extra kostenpost 

Een onderzoek van Gartner laat zien dat bedrijven gemiddeld 10,4% van hun omzet uitgeven aan (online) marketing. Wil je je website continu optimaal laten werken, dan heb je volgens ons per jaar 15% van de investering in je website nodig. Hoewel veel bedrijven al inzien dat een website net als je bedrijfspand geen eenmalige maar een doorlopende investering is, houdt nog niet ieder bedrijf rekening met die extra ‘kostenpost’. 

Budget om te groeien

Sommige ondernemers moeten nog de shift maken van denken in kosten naar denken in budget. John Maxwell slaat de spijker op zijn kop met zijn spreuk: "A budget is telling your money where to go, instead of wondering where it went." Als je budget vrijmaakt om je website te laten werken, spreek je de ambitie uit om te groeien. Daarom beginnen we met d-Media ook altijd samen met onze opdrachtgevers met het einde in gedachten: wat wil je bereiken? Alleen dan kun je je budget berekenen, rechtvaardigen en bijsturen.  

De cirkel rondmaken

Als je website staat is het zaak om traffic te genereren, die bezoekers je klantreis te laten doorlopen en meer te laten converteren. Die conversie kan variëren van  een aankoop tot een sollicitatie en alles ertussenin. Zo maak je de cirkel rond en kun je die route steeds opnieuw optimaliseren en stimuleren. Afhankelijk van je business start je bij het bepalen van je budget met de omzet die je wilt realiseren. Vervolgens kijken we hoe we zo specifiek mogelijk meten welke waarde je conversies hebben - zowel op korte als lange termijn. Een klant kan bijvoorbeeld in eerste instantie een lage waarde hebben, maar een hoge lifetime value. 

De aanpak van d-Media 

In onze aanpak onderscheiden we 5 fasen om van jouw website een succes te maken, van Webstart tot Websmart. We stellen samen doelen en doen een nulmeting om de resultaten van onze inspanningen te kunnen vergelijken. We maken je website meteen startklaar en zorgen met Websafe en Websmart voor onderhoud, optimalisatie (o.a. CRO) en online marketing (o.a. SEO, SEA). Wil je vrijblijvend met ons praten over je online ambities? Wij hebben 15% van onze koffie gereserveerd voor een goed gesprek.  

Kom gerust eens vrijblijvend praten met d-Media

Bel 076 888 00 22 of mail naar info@d-media.nl

Daniel Schoone - Marketing Technoloog
Daniel SchooneMarketing Technoloog & Ondernemer

Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!