Overslaan en naar de inhoud gaan

Landingspagina's en domeinen beheren met WordPress

1 september 2013

Wordpress
WordPress

Voor marketingdoeleinden worden landingspagina's ingezet, een speciale entreepagina voor een actie of een specifiek zoekwoord. Hierin zijn er twee mogelijkheden: deze passen in de huidige website waar je uiteindelijk ook naar je conversie toe werkt, of deze zijn volledig anders opgezet van structuur en vormgeving.

In het laatste geval wil je toch ook controle houden over deze pagina's en eventueel hun gekoppelde (actie-)domeinnamen. Deze laatste case werd ons voorgelegd door een van onze klanten. Wij gingen er enthousiast mee aan de slag. De opdracht was simpel:

Realiseer in WordPress een mogelijkheid tot het snel kunnen aanmaken van unieke landingspagina's op een eigen unieke domeinnaam. Het beheer moet vanuit één centrale WordPress installatie eenvoudig uit te voeren zijn.

Na een zoektocht langs wat bestaande plugins zoals en installatievormen van WordPress - bijv. multisite installaties. Het beheer en uitwerking van deze opties bleek te complex of te uitgebreid.

De oplossing die wij uiteindelijk op maat realiseerde voldoet nu aan het criterium van makkelijk aanmaken, simpel beheren. De plugin geeft de beheerder - na installatie - de mogelijkheid tot het aanmaken van landingspagina's met domein. De reeds aangemaakt pagina's zijn in een overzicht beschikbaar. De werking is gelijk aan het maken van een blog-post.
Na het invullen van de benodigde gegevens, zoals de domeinnaam, de verschillende teksten, linkjes en meta-tags, is er met 1 druk op de knop een nieuwe website beschikbaar.

Vormgeving

De plugin voorziet in de mogelijkheid om meerdere templates te gebruiken voor de landingspagina's. Zo zetten wij aan de hand van uw wensen een extra theme op voor de landingspagina. U bent dus vrij om verschilende type vormen te laten realiseren en daarna onbeperkt te gebruiken.
Het grote voordeel van deze aanpak is dat we hier werken met een single-page template. Dit houdt de kosten voor de ontwikkeling laag, zodat u snel kunt uitbreiden als daar behoefte aan is.

Conversie

Een van de meest gestelde doelen van een landingspagina is conversie. Uiteraard is het mogelijk om per landingspagina een eigen Analytics trackingcode te gebruiken om de resultaten te monitoren.
Geplaatste formulieren op de landingspagina's verzamelen zich weer in de centrale installatie van WordPress, zodat deze informatie vanuit één plaats te benaderen blijft. Geen gedoe dus met verschillende hosts, wachtwoorden en FTP-accounts.

Zoekmachine optimalisatie - SEO

Wat is een landingspagina zonder goede semantische SEO structuur?! Een half product en daar houden we niet van! Dus alle pagina's die wij realiseren voor uw landingspagina is klaar voor uw zoekmachine geoptimaliseerde geschreven teksten, beelden en video's! Zo scoort deze niet alleen in de periode van je advertentiecampagne, maar ook voor de lange termijn in de vindbaarheid via zoekmachine.

Is uw interesse gewekt? Neemt u gerust contact met me op via 076 888 00 22, dan geef ik u graag een demo.

Martijn Heesters
Martijn HeestersDevelopment

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!