Hoe je meer sales haalt uit je websitebezoekers

12 november 2021

Online Marketing
Van bezoekers op je site klanten maken

Weet jij wel wie er op jouw website komt? Met slimme tools kun je de bedrijven herkennen die jouw website bezoeken en die leads opvolgen. Zo haal je meer uit je websitebezoek en laat je je website nog beter voor je werken. 

Van marketing naar sales

Wat als je alle traffic die je nu krijgt een ‘gezicht’ kunt geven? Met tooling kun je anonieme B2B websitebezoekers herkennen en zien wat ze op jouw website doen. Ja, AVG-proof. Want we hebben het niet over persoonsgegevens, maar over bedrijfsgegevens. Moeilijk of veel werk voor sales? Ook niet. Je krijgt een helder overzicht van elke gebruiker, van bedrijfsnaam tot het (klik)gedrag op jouw website. En je zet het helemaal naar je hand met slimme automatiseringsregels en koppeling met jouw eigen tools, zoals je CRM-systeem.

Zo werkt het

Leadinfo, Salesfeed, Leadfeeder… er zijn meerdere tools op de markt die met hun software anonieme B2B websitebezoekers herkennen. Hoe dat werkt? Integreer je de tool in jouw website, dan koppelt deze het IP-adres van een bezoeker aan een grote database met miljoenen B2B-profielen. Niet altijd 100% raak als er meerdere bedrijven op één IP-adres zitten, maar vaak wel. Vervolgens kun je monitoren wat bezoekers op jouw website doen en daar leadscores aan hangen. Bezoekt iemand bijvoorbeeld voor de derde keer je website en bekijkt hij voor de tweede keer je aanbodpagina? Dan kun je als regel instellen dat je salesteam een seintje krijgt om de lead gericht op te volgen.

Grip op je bezoeker

En daar krijgen wij bij d-Media natuurlijk energie van. Hoe kun je deze tools zo inzetten, dat het automatisch voor je gaat werken? Samen richten we het proces met jou in. Welke triggers werken voor jou? En hoe wil je de leads opvolgen? Wil je een automatische mail naar Sales, schiet je het direct in je CRM of zet je Slack in om snel actie te ondernemen? En nog een stap verder: hoe ga je jouw online database met leads benaderen? Je kunt verschillende leads goed segmenteren en zo werken aan gerichte marketing en sales, bijvoorbeeld door beter getarget te adverteren.  

Websmart

Een 360-gradenbeeld van klanten is het ultieme doel. Met een compleet beeld van je klanten kun je deze data slim inzetten om je marketing en sales nog efficiënter te maken. Zo haal je meer resultaat uit je budgetten. Wil je hulp bij het inrichten van leadtools en dashboarding? Of wil je meteen aan de slag met Leadinfo? d-Media vraagt graag een uitprobeerperiode voor je aan en helpt je met Websmart om nog meer uit je website te halen. 

 

Foto door PNW Production via Pexels

Daniel Schoone
Daniel SchooneDigitaal strateeg & Ondernemer

Daniel weet alles over online. En legt het uit in begrijpelijke taal. Zo kan hij je perfect helpen bij het realiseren van jouw online ambities. Digitaal strateeg en bedrijfseigenaar d-Media B.V.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!