Full-service internetbureau vs. specialistisch netwerkbureau
31 mei 2021
31 mei 2021
‘Full-service internetbureau’, het lijkt de toverspreuk voor veel opdrachtgevers om alles wat met internet te maken heeft in één keer op te lossen. Maar is het dat ook? Aan de andere kant staat de specialist. Een bureau dat uitblinkt in één specialisme en voor de rest een flexibel team inschakelt. Hoe maak je de juiste keuze?
Veel partijen zoeken al snel een full-service digital agency. Want, zo luidt de motivatie vaak, dan hoef je maar met één bureau te schakelen voor je totale internet en online marketing. Maar hoe groot moet dat bureau zijn om in alles goed te zijn? In de praktijk laten veel opdrachtgevers zich vooral verleiden door praatjes en plaatjes en blijkt het full-servicebureau al snel de generalist en minder de specialist die je nodig hebt om écht de diepte in te gaan. In hoeverre vragen jouw online ambities om echte specialismen?
Er heerst een paradox in de keuze voor het ideale internetbureau. Als opdrachtgever wil je aan de ene kant het gemak van alles onder één dak, maar aan de andere kant ook de betrokkenheid en de expertise van een kleine club. Vooral als jouw business vraagt om diepgang. Als je bijvoorbeeld complexe techniek nodig hebt, of je campagnes slimmer moeten om je publiek in beweging te krijgen. Je wil op elke positie een specialist hebben, maar ook iemand die de grote lijnen overziet en aan elkaar verbindt.
Een full-service internetbureau heeft als voordelen dat je één aanspreekpunt hebt, één partner die de lijnen met je uitzet en voor alle disciplines kunt aankloppen. Maar dat is ook zo bij een specialistisch bureau dat werkt met een flexibele schil: een netwerkbureau. Ja, maar bij een full-service agency zijn de lijnen korter, denk je nu waarschijnlijk. Maar die lijnen zijn ook in een netwerk korter dan ooit dankzij tools als Teams, WhatsApp en Slack. Samenwerken doen we sinds de coronacrisis meer dan ooit succesvol op afstand. Een specialistisch netwerkbureau is het full-servicebureau van de toekomst.
Full-service kan dus op meer manieren dan alles onder één dak (met alle overhead die daarbij komt). Wat heb je nodig om jouw doelstellingen te halen? Dat is waar het om draait. Kies voor een bureau waarbij je het vertrouwen hebt dat ze het totaal overzien én het specialisme waar je om vraagt goed kunnen uitvoeren. Een specialistisch bureau moet in staat zijn om de regie te nemen en andere specialisten goed aan te sturen. Kijk bij het kiezen van een bureau ook verder dan alleen je eigen vakgebied. Hosting en security-updates bijvoorbeeld: veel minder sexy dan marketing, maar zeker zo slim om net zo scherp op te zijn.
Wij kiezen er bewust voor om ons te specialiseren in online techniek. Daar hebben we alle experts voor in eigen huis, die jou verder helpen waar veel full-service bureaus stoppen. Met de partners om ons heen stellen we het beste projectteam samen uit de disciplines waar je project om vraagt. Dat doen we al 20 jaar zo. Daniel Schoone is daarin je digital marketingstrateeg die de grote lijnen overziet en de partners voor je aanstuurt. We zijn graag 'in control' voor jou, zodat jij de garantie hebt dat je op tijd de juiste deliverables krijgt voor je project of campagne.
Eens praten met Daniel?
Bel 'm op 076 888 00 22 of mail naar info@d-media.nl.
Lex begrijpt jouw marketingbehoeften en tackelt elk vraagstuk met een duidelijk einddoel voor ogen. Hij is jouw gids voor gerichte acties, efficiënte planningen en doelgerichte projectbegeleiding, zodat je je ambities kunt realiseren.