Overslaan en naar de inhoud gaan
Daten met een marketingtechnoloog!

Vroeger, en dan hebben we het nog maar over een jaar of tien geleden, volgde je je opleiding en leerde je alles over marketing en communicatie. Intern, extern, doelgroepen…dat werk. En nu heb je een mooie functie bij het bedrijf van je dromen. Marketing en communicatie is nog steeds helemaal jouw ding. Je dacht oud te worden met je vak. En toen waren daar ineens heel veel technologische ontwikkelingen. Exciting, zeker! Maar ook, eerlijk is eerlijk, een beetje engig. Nieuw gebied, nieuwe mogelijkheden. Natuurlijk, je leeft niet onder een steen en hebt alle ontwikkelingen keurig bijgebeend en geïncorporeerd. Maar helemaal een happy single ben je niet met je traditionele marketingachtergrond. Logisch!  

Herkenbaar? Dan wordt het tijd om zakelijk te gaan daten! Om op zoek te gaan naar een partner die jou aanvult, die jou versterkt, met wie je samen naar de toekomst kijkt. Een maatje waar je alles mee kunt overleggen, die jouw vak snapt en die daar iets aan toe kan voegen. Want je weet eigenlijk ook wel dat alles steeds meer ‘tech’ wordt. Dat de mogelijkheden zo ongeveer eindeloos zijn, of in ieder geval lijken. En daar heb je gelijk in! Sterker nog: er kan al zoveel meer dan je denkt. Gelukkig sta je er niet alleen voor. 

Hyperpersonalisatie 

De veranderingen zijn onomkeerbaar en ja, in het marketingvak vindt een verschuiving plaats. Van traditioneel naar meer marketingtechnologie-gedreven. En die slag wil je niet missen. Je wilt de ontwikkelingen volgen en jouw organisatie daarin meenemen. Denk maar aan hyperpersonalisatie, waarbij je niet meer kijkt naar wie je bezoeker is, maar naar hoe hij of zij zich gedraagt. Bijvoorbeeld op jouw site of in een app. Laten we dat eens illustreren met een voorbeeld. Stel: je hebt een website en jouw klanten kunnen inloggen op een portal. Dan kun je kijken naar de cijfers, hoeveel klanten loggen in en wat levert dat concreet op? Dat levert natuurlijk al mooie inzichten op. Maar wat als je een stap verder gaat? Als je het gedrag van de ingelogde bezoekers kunt analyseren om daar vervolgens gepersonaliseerd iets mee te doen. Vertonen bezoekers een bepaald gedrag voor ze uitloggen? Dan kun je op basis daarvan hypergepersonaliseerd op het juiste moment de juiste content aanbieden. Je marketinghart gaat er vast sneller van kloppen. 

Nerds, maar dan net mensen

Wist je dat er marketingtechnologen zijn? Mensen die zowel het marketingvak als het technologische component helemaal in de vingers hebben. Nerds, maar dan net mensen. Die wil je daten! Want dat zijn de partners die met je meedenken, maar die je ook meenemen in een wereld die je nog niet hebt ontdekt. Ben je klaar voor een zakelijke date met zo’n tech-nerd? We kunnen eerst rustig kennismaken, we hoeven niet meteen te trouwen hoor! 

Daniel Schoone - Marketing Technoloog
Daniel SchooneMarketing Technoloog & Ondernemer

Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!