Overslaan en naar de inhoud gaan

De onzichtbare structuur achter een succesvolle website.

2 augustus 2024

Drupal
automagisch

Veel bedrijven realiseren zich niet hoe complex de inrichting van een website kan zijn. Wij zorgen ervoor dat elke website niet alleen mooi is, maar ook functioneel en efficiënt. Van tevoren zullen we altijd eerst de structuur (opbouw) uitwerken en doorspreken voordat we verder gaan in development. Hieronder beschrijven we een voorbeeld van inhoudstypes, een onderdeel van deze structuur:

🌐 Vaste templates en inhoudstypes

Stel je voor dat je een nieuwspagina hebt. Met ons CMS vul je eenvoudig de titel en het bericht in. Het systeem zorgt ervoor dat alles er perfect uitziet volgens jouw stijl en branding, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de opmaak. Daarnaast kan de pagina worden verrijkt met crosslinking en gerelateerde berichten die automatisch uit de database worden opgehaald, waardoor de inhoud dynamischer en relevanter wordt voor je bezoekers.

🧩 Vrij te interpreteren pagina's

Voor momenten waarop je creativiteit de vrije loop wil laten, zijn er tools zoals Layoutbuilder. Hiermee kun je met voorgeselecteerde elementen in jouw branding unieke pagina's maken die passen bij het juiste doel.

📄 Verschillende inhoudstypes

Een goed systeem maakt gebruik van verschillende inhoudstypes, zoals:

  • Nieuws: Met een eigen template voor nieuwsartikelen en een overzichtspagina voor al het nieuws.
  • Producten: Elke productpagina heeft een eigen template en er is een overzichtspagina voor alle producten.
  • Contact: Meestal voorzien van een formulier waarmee bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen.
  • Basispagina's: Veelal op te bouwen met Layoutbuilder, zodat je eenvoudig pagina's kunt maken die passen bij de specifieke behoeften en doelen van je website.

🔗 Automatisch gevulde productpagina's via API en Webhooks

Wist je dat productpagina's automatisch gevuld kunnen worden met gegevens uit je voorraadsysteem? Dankzij een API-koppeling worden productdetails zoals prijs, voorraad en specificaties automatisch bijgewerkt. Dit bespaart tijd en minimaliseert fouten, zodat je altijd actuele informatie aan je klanten kunt presenteren.

Daarnaast is het inhoudstype nog verder uit te breiden natuurlijk. Denk hierbij aan tagging om overzichten te creëren, verschillende filteropties middels unieke eigenschappen, gerelateerde artikelen tonen met dezelfde tag, enzovoort. Dit alles wordt geautomatiseerd vanuit één toevoeging van een stukje content.

Wil je hier meer over weten en ben je hiernaar op zoek? Bezoek d-media.nl, of bel ons gewoon op 076 888 00 22.

Er wordt graag meegedacht over hoe je website zo efficiënt mogelijk kan worden ingericht. Zo kun jij je richten op wat echt belangrijk is: je klanten.

Lex Verhoof
Lex VerhoofManager operations & Projecten beheer

Lex begrijpt jouw marketingbehoeften en tackelt elk vraagstuk met een duidelijk einddoel voor ogen. Hij is jouw gids voor gerichte acties, efficiënte planningen en doelgerichte projectbegeleiding, zodat je je ambities kunt realiseren.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!