Overslaan en naar de inhoud gaan

De betere marketeer begrijpt wat ‘ie doet (en laat doen)

22 maart 2021

Samen marketing website

Je weet dat je goed bent in wat je doet. Je bent als marketeer een strategisch wonder, een taalfanaat, een creatieveling of een echte regelaar. Maar als het op statistiek aankomt, heb je nog terrein te winnen. Dat knaagt. Want: doe je het wel goed? Laat je geen kansen liggen? En de bureaus en freelancers waar je mee samenwerkt, maken die jou nu niet van alles wijs over de resultaten die je boekt?

Doe je als marketeer wel het juiste?

Veel marketeers schakelen een online-marketingbureau in. Logisch, als je de disciplines niet of te weinig in huis hebt. Maar hoe weet je of jouw bureau het juiste doet? Veel bureaus werken met een urenabonnement. Fijn, want dan weet je precies waar je aan toe bent. Maar het nadeel ervan is dat het een bureau ook dwingt om met name zijn eigen mensen aan het werk te zetten. Daar ben je als marketeer niet altijd goed mee geholpen, want vaak is er dan te weinig tijd om jou mee te nemen en jou te leren hoe het werkt. Samen snel je van campagne naar campagne, maar zie je het totaalplaatje nog wel?

Weet wat je meet

Het klinkt leuk. Een mooie campagne, toffe visuals, goeie copy. ‘Veel’ likes, views en clicks. Er zijn online-marketingbureaus die te snel voor traffic kiezen. Maar is dat wel wat je nodig hebt? Bezoekers krijgen is leuk, maar is het dat nog steeds als ze weggaan zonder aankoop, aanvraag of afspraak? Te vaak word je als marketeer nog zoet gehouden met ‘vanity metrics’: resultaten waar het bureau goede sier mee maakt, maar waar je als marketeer en merk weinig aan hebt. 

Krijg je de juiste klanten op bezoek? Zijn het kwalitatieve leads en kun je ze sales-ready maken? Hoe converteren ze en hoe kan dat nog beter? Daar gaat het om. 

Krijg de basics onder de knie

d-Media gaat met je terug naar de basis. We werken pas aan meer traffic als we weten dat bezoekers op je website of in je webshop kunnen doen wat je wilt dat ze doen. Daarvoor moeten eerst de basisvoorwaarden goed zijn, van de teksten tot het design en de techniek. Is je website snel genoeg? Pas je één doel per pagina goed genoeg toe? Zijn je online doelen duidelijk en staat alles goed ingericht om ze te meten? Hoe zit het met meetpixels en rapportages? Welke campagne zorgt voor welk resultaat? We nemen je niet al het werk uit handen, maar je leert bij ons juist om het samen te doen en te doorgronden.

Samen succesvoller met d-Media

We begrijpen uit ervaring goed wat jou bezig houdt en kunnen je daardoor in begrijpelijke taal uitleggen wat we doen en waarom. Zo leer je om doelen, metingen en resultaten beter te duiden en haal jij het maximale uit je marketing. Je kunt jouw keuzes beter onderbouwen, je manager of directeur overtuigen en je bureau kritische vragen stellen. En daar worden je marketing én jij beter van. Hoe wij dat doen? Met Websmart kijken we elke maand samen naar je data en je campagnes en leren je hoe het werkt en wat beter kan. Of we kijken op strategisch niveau met je mee naar één campagne. We maken je graag wegwijs. 

Kan jij ook hulp gebruiken? Bel 076 888 00 22 of mail naar info@d-media.nl.

Daniel Schoone - Marketing Technoloog
Daniel SchooneMarketing Technoloog & Ondernemer

Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!