Overslaan en naar de inhoud gaan
kristalle bol

We zien nu al dat data, automatisering en AI belangrijke onderdelen zijn die marketing vormgeven. En dat zal niet minder worden, integendeel. Tegelijkertijd zal personalisatie steeds belangrijker worden. Door aan de ene kant data uit te nutten om je klanten nóg beter (hypergepersonaliseerd) te bedienen en door aan de andere kant als bedrijf authentiek én een autoriteit te zijn. Door waarde te bieden

Technologie en marketing staan samen al sterk, maar in de toekomst verschuift de focus naar het inzetten van meer technologie om de marketing- én salesdoelen te behalen. Betekent dat dat iedere marketing- en salesmanager razendsnel en blind allerlei technologische snufjes onmiddellijk moet implementeren? Maar natuurlijk niet! Het is wel raadzaam om de mogelijkheden te onderzoeken en in het snel veranderende landschap de weg te kennen. De juiste route kun je later altijd nog uitstippelen. 

Hou deze in de gaten

Een aparte afdeling sales, een clubje voor de marketing en afdeling klantenservice zullen logischerwijs meer en meer samenwerken als één team. Uiteraard is ook de IT-afdeling daarbij betrokken. Een marketingtechnoloog haakt aan om alle (verschillende sub-)doelen op te halen en te vertalen naar de in te zetten technologieën. Van AI tot Machine Learning en van het verzamelen van de juiste data tot het inzetten van relevante data op de juiste momenten. Van het automatiseren van het ‘saaiere’ werk (zodat er tijd overblijft voor de interessante dingen) tot het opzetten van locatiegebaseerde AR-ervaringen voor jouw mogelijke klant. En van het vasthouden van de huidige klanten tot interactieve content (al dan niet door AI gegenereerd) voor de potentials. 

Futureproof of oldschool? 

Wij hebben geen uitgestippelde route voor jou om futureproof je werk in te steken. Daarvoor is ons vak te dynamisch en gaan de veranderingen te snel. Wat we wel hebben is de drive om alle nieuwigheden te onderzoeken en te vertalen naar praktische manieren om onze klanten vooruit te helpen. En wat voor de één helemaal flitsend is, is voor de ander enigszins ouderwets. Voor ons is beide prima, zolang het maar bijdraagt aan jouw doelen! 

Daniel Schoone - Marketing Technoloog
Daniel SchooneMarketing Technoloog & Ondernemer

Daniel is een expert in de wereld van online en weet dit op een begrijpelijke manier uit te leggen. Als Marketing Technoloog en eigenaar van d-Media B.V., ligt zijn focus op het verbinden van technologie met marketingstrategieën om je te helpen jouw online ambities te realiseren. Daniel's uitgebreide kennis, van het leiden van een team van webprofessionals tot het implementeren van innovatieve marketingtechnologie strategieën, maakt hem een waardevolle partner in jouw digitale reis.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!