Overslaan en naar de inhoud gaan

Begin with the end in mind

15 mei 2023

Strategisch overleg

Iedere afdeling, wat zeggen we, iedere collega, heeft doelen. Die doelen sluiten aan op het hogere bedrijfsdoel. En iedere afdeling heeft zo zijn eigen overwegingen en ideeën over hoe zaken te bewerkstelligen. Vaak begint het met een wens: we willen een nieuwe website. Dat kan, natuurlijk, alles kan. Maar is het wenselijk? Worden de afdelingsdoelen daarmee vanzelf ondersteund? Nee, natuurlijk niet


Zo kan het inderdaad tijd zijn voor een volledig nieuwe site. Maar een goede upgrade zou bijvoorbeeld ook kunnen volstaan. Om dat te bepalen, moet je eerst wat stappen terug doen. Niet beginnen met de wens voor een nieuwe site, maar juist kijken naar de hogere bovenliggende bedrijfsdoelen. Naar wat er al is en hoe je alle doelen online kunt waarborgen. Welke data is beschikbaar? Waar stuur je op? Hoe presteert je site nu? Wat gaat er goed, wat moet anders en wat mis je nog? Je brengt dus de wensen, behoeften en problemen in kaart, om vervolgens op pad te gaan voor de realisatie van de doelen. Als je dat traject goed doorloopt, staan alle neuzen intern dezelfde kant op en kun je door. 

Alles weten

Een nieuwe site of een upgrade vraagt dus om een gedegen voorbereiding. Natuurlijk, je kunt snel een relatief goedkope website met standaardoplossingen laten realiseren. Prima als dat de doelen ondersteunt. Voor het echt optimaal bedienen van jouw doelgroepen heb je een maatwerkoplossing nodig. Dat vergt een stevige voorbereiding. Bij d-Media willen we dan namelijk ook echt alles van jouw bedrijf en jouw klanten weten. Zodat we niet alleen een passend en uitgebreid offerte-voorstel kunnen maken, maar ook meteen de beste basis leggen om van jouw site een succes te maken. 

Techniek draagt bij aan doel

In de uitvoering is het namelijk van belang dat wij weten wat de doelstellingen zijn, zodat er een duidelijke visie voor de toekomst van je website ontstaat. Dan kan de techniek zó opgezet worden dat jouw doelen makkelijker behaald gaan worden. We maken namelijk een technisch ontwerp waarin alle doelstellingen samenkomen en elke afdeling ook aanbevelingen kan doen tijdens de tussenfases. Bijvoorbeeld bij het testen van de wireframes. Natuurlijk moet de site aansluiten bij de huisstijl, moet het AVG-proof, gebruiksvriendelijk en SEO-geoptimaliseerd zijn. Dat is zomaar een greep uit de zaken die we uiteraard meenemen.

Techniek draagt bij aan doelen

Want er zijn nog 1001 dingen waar je aan moet denken. Nee, jij niet. Wij, als we samen aan de slag gaan. Zodat jij zeker weet dat er niets over het hoofd wordt gezien. Dan denken we bijvoorbeeld  aan een traceerbare customer journey, aan A/B testing van pagina’s, het herkennen van prospects en het webbeheer bijvoorbeeld. Uiteindelijk gaan we het succes meten. En daar blijft het niet bij. We evalueren en optimaliseren constant. Om zo bij te dragen aan jouw marketingdoelen, en die van Sales, en die van alle andere afdelingen binnen jouw bedrijf. We beginnen bij het begin en dat begin is het einddoel voor ogen houden. 

De komende maanden wijzen we je de weg en gaan we dieper in op de praktische invulling van diverse technieken!

 

lex
Lex VerhoofManager operations & Projecten beheer

Lex begrijpt jouw marketingbehoeften en tackelt elk vraagstuk met een duidelijk einddoel voor ogen. Hij is jouw gids voor gerichte acties, efficiënte planningen en doelgerichte projectbegeleiding, zodat je je ambities kunt realiseren.

Onze blogs in jouw mailbox
Ontvang onze blogs met tips, inspiratie en nieuwtjes in je mailbox. Meld je hier aan en ontvang de nieuwste blogs als eerste!